torsdag den 19. juni 2014

Chiagrød

Jeps chiagrød er det min morgenmad tit består af her efter min livstilsændring. 
Det er chiafrø som kan købes i fx Bilka eller Kvickly eller Matas og sikkert mange flere steder. Det blander jeg med kokosmælk om aftenen den fra santamaria er faktisk rigtigt god og med en eller anden form for smag evt. I køleskabet med det og om morgenen blander jeg det med flødeskum og evt ekstra smag efter lyst. 
I dag er ingen undtagelse morgenmaden bestod af chiagrød med lidt vanilje i og lidt lakrids og frysetørrede jordbær. Det smager godt og mætter dejligt. 

Opskrift: 
1,5 spsk chiafrø
200 g santamaria kokosmælk af den cremede slags i dag ( svare til en brik, købt i Bilka)
Vaniljepulver (ikke vanilje sukker) 

I køleskabet natten over. 

Om morgenen 
0,5 dl piskefløde piskes til skum og vendes i . 
Lidt lakrids pulver og frysetørrede jordbær drysses over. 

Det ser sådan her ud lige fra køleskabet efter en nat 


Fløden hældt op og klar til at piske det er bare flydende guf :-) 
Det færdige resultat som jeg dog lige røre rundt inden jeg spiser det 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar